RACÓ VIATGER


MUNICIPIS DE LES BALEARS 



  
DESCOBRIM EUROPA







DESCOBRIM   ESPANYA






https://mapasinteractivos.didactalia.net/ca/comunitat/mapasflashinteractivos/recurs/rios-de-espaa/6b90cb5d-8084-4d44-9cc6-990fe7068e38



ERASMUS K2  THE TRANSPORT: PRESENT - PASAT - FUTUR







VIATGE A FORMENTERA DE 5È









EL MEU VIATGE I LA REPRESENTACIÓ DE LA TERRA

PARAL·LELS  I MERIDIANS







ACTIVITATS A L’AULA.
Representació de la Terra.
El meu viatge

Definicions sobre el tema. Mapa (dictat en full en blanc), punts cardinals, paral·lels, meridians, latitud, longitud entregar (entregar un full fotocopiat)
DE LES FOTOCÒPIES TREBALLAR EL CONCEPTES DE CATALÀ: DETERMINANTS, PRONOMS PERSONALS, CONJUNCIONS I PREPOSICIONS
CATALÀ
MATEMÀTIQUES
TARGETA D’EMBARC
OMPLIR SOBRE EL LLOC QUE HAN VISITAT, pintar la bandera del lloc visitat i dir a quin pais i continent pertany
Redactar en català

LOCALITZAR COORDENADES I DIR LATITUD I LONGITUD


AL MAPA PINTAR ZONES HORÀRIES I ZONES CLIMÀTIQUES.

SEGUIR UNA RUTA AMB LES COORDENADES I ESPECIFICAR EN CADA ATURADA. ON ES TROBEN, HORARI I CLIMA.



SOCIALS
MATEMÀTIQUES
BUSCAR UN CONTE DEL LLOC VISITAT PER CONTAR AL PADRÍ
(Sí és possible relacionat amb valors o ODS)
Escriure el conte en castellà i treballar també els continguts gramaticals determinants, pronoms personals, conjuncions i preposicions.

APADRINAMENT
FER UNA DESCRIPCIÓ DEL LLOC VISITAT QUE MÉS LI VA IMPACTAR
En castellà
Investigar algun edifici, escultura, pintura, músic o museu del lloc visitat.
Artística
MESURAR DISTÀNCIES D’EIVISSA AL LLOC VISITAT
TREBALLAR LES ESCALES



MATEMÀTIQUES
SOCIALS

CALCULAR EL KG DE CO2 QUE ES PRODUEIXEN SEGONS EL MITJA DE TRANSPORT UTILITZAT

CALCULAR EL CO2 PER ALIMENTS EXPORTATS D’ALTRES PAÏSOS


Fraccions de la superfície del mapa terraqüi dels continents, mapa físic.

Gràfic població continents,
ALTRES ACTIVITATS:

Amb la fotocòpia de graus marcar Meridià de Greenwich i el paral·lel EQUADOR i jugar com a un tauler de vaixells per localitzar llocs om seguir una ruta diguen latitud i longitud en graus i especificant el punt cardinal. Indicar hora i clima.


Avaluació
PREPARAR ACTIVITAT DE FORMENTERA:









VIATGE A L'EDAT MITJANA






PRESENTACIONS DEL TREBALL DE RECOPILACIÓ COORDINAT PER L'ALUMNA DE PRÀCTICUM DE L'UIB MARTA ORTIZ PÉREZ 















  Recomanacions:






  https://socialscinque.wordpress.com/2016/02/14/lal%C2%B7andalus/  al-Àndalus al-Àndalus

  http://blogs.sapiens.cat/socialsenxarxa/2010/07/16/al-andalus-economia-societat-i-cultura/  al-Àndalus

https://www.youtube.com/watch?v=nl8GMObauLg vídeo

 

 

VIATGE A LA HISTÒRIA ANTIGA

Per ampliar om completar el teu treball potrs consultar: 

 https://proyectoeducere.wordpress.com/2015/05/04/historia-para-ninos-la-civilizacion-mesopotamica/

  https://www.youtube.com/watch?v=AfWvg_Wr5D4  Època romana

 https://www.slideshare.net/mambla/els-fenicis-i-els-cartaginesos-mnica 

https://www.portaleducativo.net/septimo-basico/811/los-fenicios

http://mundoantiguo.net/celta/

 

 

 

 

 

EL LLIBRE VIATGER ERASMUS +
TRANSPORT IN THE  PAST  PRESENT  FUTURE.

E.S.M.  25/10/2018
Els alumnes de  5è han participat en aquest llibre aportant les seues investigacions sobre els mitjans dels transports a la història antiga i creant dissenys de futur sostenible. Ara els companys de Siccília han de seguir aquest llibre compartit entre Espanya, Irlanda, Polònia, Itàlia i Siciília.

Creant mitjans de transport del futur amb energies sostenibles

Aula 5è B.  Setembre 2018

INFORMACIÓ DE LES ENTRADES MÉS VISITADES

LET'S PLAY WITH ENERGY!

Grans aconteixements de la història.

RELATS DE LA TRISTESA

Receptes contra el covid-19